IK Vavd

IK Vavds MTB tävling i Göksnåre.

För första året så bjuder IK Vavd in till en lättsam tävling i mountainbike. Tävlingen är förlagd till Göksnåre / Olarsbo området och går lördagen den 23 september. Starten är klockan 11:00, kom i god tid före. Vi kommer att ha en genomgång av banan och regler före start.

Utmana någon i din omgivning så blir det många tävlingar i tävlingen och då kommer ni inte sämre än tvåa. Det finns ett bra läge för handikappsystem om man är olika tränade eller ålder. Huvudsaken är att ni har roligt och utnyttjar tillfället att umgås efter tävlingen när grillen tänds vid klubblokalen i Vavd.

Anmälan Ni får gärna anmäla er i förväg för då har vi en uppfattning om antalet deltagare, eller strax innan start. Huvudsaken är att ni kommer och försök att locka med flera.

Lotta Eriksson 0294-100 79 070-620 21 53
Olov Hasselberg  0294-300 91 070-303 69 23

Avgift 50 kr per person, betalas på plats. Personer som inte fyllt 18 år kör gratis.

Banan Banan är cirka 7 km lång och går på både stigar och grusvägar och den bedöms som lättkörd. Start och målområdet är förlagt till en åker. Strax före mål eller varvningen finns det en kort teknisk del, även den bedöms som lättkörd. Banan körs på egen risk. Det finns även en karta över området.

Prova Det är okej att prova banan före tävlingen men då kommer det nog att vara stängda grindar mm längs med banan. Skriv ut kartan och ta med så skall ni nog hitta.

Klasser Det kommer att finnas tre klasser. Det vill säga, ett, två eller tre varv. Ett varv är tänkt för barn, 8 till 16 år. Två varv för motionärer och tre varv för de som vill lite mera.

Avslutning Vi beräknar att tävlingen tar två timmar att genomföra. Prisutdelning mm genomför vi vid klubblokalen där grillen kommer att vara tänd. Duschmöjligheter finns vid klubblokalen i Vavd.

Frågor Eventuella frågor besvaras efter bästa förmåga av de som tar emot anmälningar.

Studera Hållnäskartan. Göksnåre ligger ca 15 km öster om Skärplinge.

Förtäring All dryck och mat under tävlingen eller efteråt står varje person för själv. Vi tänder grillen vid klubblokalen i Vavd efter tävlingen.

Hälsningar!

IK Vavd genom Lotta, Ulrika och Olov